سفر زمینی و هوایی

نکاتی برای مسافرت رفتن با هواپیما

شنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۰، ۰۱:۰۱ ب.ظ

اگر می خواهیم اولین پرواز را تجربه کنیم ، احتمالاً سوالات زیادی داریم. این سوالات می توانند سوالات کلیدی باشند و هنگامی که از پاسخ ها آگاه شویم ، می توانیم راحت نفس بکشیم و بدون نگرانی پرواز کنیم.

چه نکاتی برای رفتن به فرودگاه وجود دارد؟

حمل اسناد: بیشتر افرادی که اولین تجربه سفر هوایی خود را دارند ، مهمترین نگرانی آنها فراموش نکردن مدارک و مدارکی است که برای ورود به هواپیما نیاز دارند. شناسنامه ، کارت ملی ، گذرنامه ، رزرو هتل و شناسنامه از اصلی ترین نیازهای سفر ما است.

 

به یاد داشته باشید که مهمترین چیزی که در سفر به خارج از کشور به آن نیاز داریم پاسپورت است. ترس از فراموشی اسناد می تواند برای اولین سفر بسیار استرس زا باشد. بنابراین ، اگر قصد سفر به خارج از کشور را داریم ، بهتر است مدارک خود را از شب قبل در یک پوشه کوچک قرار دهیم. بیشتر مسافران کاری یک کوله پشتی کوچک یا کیف گذرنامه به همراه دارند و آن را دور کمر خود می پیچند تا مدارک آنها همیشه در دسترس باشد.

 

بلیط هواپیما: اکنون که به فناوری ارتباط بیشتری پیدا کرده ایم ، اغلب کارهای پیش از سفر خود را با رایانه شخصی خود انجام می دهیم. مانند خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل. اگر بلیط خود را آنلاین می گیریم ، نباید نگران چاپ بلیط باشیم. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک عکس بلیط روی تلفن خود داشته باشید یا یک رسید بلیط که توسط شرکت هواپیمایی برای ما ایمیل شده است. این بدان معنی است که نام ما در آن پرواز ثبت شده است.

 

سوار شدن به هواپیما: داخلی برای پروازهای داخلی حداقل یک ساعت و برای پروازهای بین المللی حداقل 3 ساعت زودتر باید در فرودگاه حضور داشته باشید. برای رسیدن به موقع به فرودگاه ، بهتر است چند ساعت قبل از سفر ، تاکسی تلفنی ترتیب دهید تا به موقع ما را دنبال کنید.

در فرودگاه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تحویل بار: در پروازهای داخلی حدود 45 دقیقه قبل از پرواز ، پیشخوان پرواز ما باز می شود و از بلندگوی فرودگاه و همچنین مانیتورهای نصب شده در سالن ها متوجه این موضوع می شویم.

در پیشخوان پرواز مورد نظر ما ، چمدانی که باید به قسمت بار حمل شود توسط مدیر پیشخوان تحویل گرفته می شود. ما می توانیم کیف دستی ، کیف و وسایل شخصی مانند لپ تاپ را با خود به هواپیما ببریم. بقیه تجهیزات به حامل منتقل می شود. مسئول پیشخوان با بررسی نام ما در لیست مسافران ، صندلی برای ما در نظر می گیرد.

 

کنترل اسناد: پس از گرفتن کارت پرواز و بررسی اسنادی مانند شناسنامه یا گذرنامه ، اکنون می توانیم برای پروازهای خروجی به اتاق انتظار برویم. رسیدن به هواپیما با اتوبوس حدود نیم ساعت طول می کشد. در این مرحله آخرین بار مدارک ما در حال بررسی است و برای رسیدن به هواپیما باید مسیری نسبتاً کوتاه را با اتوبوس های فرودگاه طی کنیم. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتر در مورد شبانه روزی را بخوانید.

به وزن بار توجه کنید

بسیاری از مسافران اولین بار در مورد قوانین شرکت های هواپیمایی برای جابجایی بار گیج می شوند. برای یک تازه وارد شاید بهترین کار این باشد که قبل از تحویل گرفتن ، مقدار محموله ای را که می تواند حمل کند ، بررسی کنید. به طور کلی ما مجاز به حمل دو نوع بار هستیم. اولین بار داخل کابین که تجهیزات لازم است و ابعاد آن بین 50 تا 70 سانتی متر است و حداکثر وزن آن تا 10 کیلوگرم خواهد بود.

 

بار دوم چک در چمدان است ، که در انبار هواپیما قرار می گیرد و تقریباً بین 30 تا 50 کیلوگرم خواهد بود. در پروازهای داخلی ، وزن این بار به طور کلی از 30 کیلوگرم بیشتر نیست و پروازهای خارجی کمی وجود دارد که اجازه حمل 50 تا 60 کیلوگرم را به ما بدهد. بهترین راه برای تعیین میزان محموله ای که مجاز به حمل هستیم ، بررسی بلیط سفر است. میزان بار مجاز در بلیط قید شده است. وزن بار برای فریت بار در که ادامه به سایت‌های ارسال بار هوایی نیز خواهیم پرداخت بسیار مهم است.

در هواپیما باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نشستن: اگر همه مراحل فوق را با موفقیت به پایان رساندیم ، اکنون باید با موفقیت سوار هواپیما شویم. پس از یافتن صندلی با کمک مهماندار ، باید چمدان دستی خود را در کابین بالای سر خود قرار داده و از بسته بودن کامل آن در کابین اطمینان حاصل کنیم. هرچه کیف و تجهیزات کمتری در اختیار داشته باشیم ، از پرواز بیشتر لذت خواهیم برد. مهمانداران هواپیما از بسته شدن کمربند ایمنی ما قبل از پرواز و برخاست اطمینان حاصل می کنند. اگر در بستن کمربند مشکل داریم ، به هیچ وجه نباید خجالت بکشیم. مهمانداران هواپیما به شما می آموزند که به محض حرکت هواپیما در تمرین ، چگونه کمربند ایمنی خود را ببندید.

 

اگر اضافه وزن داریم و کمربند برای ما خیلی کوچک است ، از میزبان بخواهید کمربند بزرگتری برای ما بیاورد. اگر شب پرواز می کنیم یا احساس خستگی می کنیم، می توانیم از میزبان یک پتو و یک بالش کوچک بخواهیم.

پیاده شدن از هواپیما: ممکن است نگران لحظه برخاست هواپیما باشیم. لحظه ای که هواپیما ناگهان از زمین بلند می شود و همه چیز برای ما غیر عادی می شود. ما نباید نگران گرفتن گوش خود باشیم ، زیرا طبیعی است که هنگام پرواز و برخاستن گوش از گوش خارج شویم. قبل از پرواز ، اگر نگران افت فشار خون هستیم ، بهتر است آب نبات هایی را که میزبانان به ما پیشنهاد می دهند ، برداریم و زیر زبان خود بگذاریم. پیاده شدن از هواپیما یک تجربه هیجان انگیز است و اگر کمربند ایمنی را ببندیم و محکم بنشینیم کمتر نگران خواهیم شد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۲۱
admin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی